Պարգեւ արքեպիսկոպոս Մարտիրոսյան. Երեք հանգամանք, որ մեզ հաղթանակ բերեց
ՀՅԴ զինանշան ՀՅ Դաշնակցության Արցախի Կենտրոնական Կոմիտեի պաշտոնական կայքէջ
Գլխավոր » հարցազրույց » Պարգեւ արքեպիսկոպոս Մարտիրոսյան. Երեք հանգամանք, որ մեզ հաղթանակ բերեց

Պարգեւ արքեպիսկոպոս Մարտիրոսյան. Երեք հանգամանք, որ մեզ հաղթանակ բերեց

Պատմությունը վկայում է, որ Հայ Առաքելական եկեղեցին հայ ժողովրդի թե հոգեւոր եւ թե ֆիզիկական պաշտպանության հենարանն է եղել: Դեռեւս հին ժամանակներից յուրաքանչյուր գունդ իր հոգեւորականն է ունեցել: Արցախյան ազատամարտը նույնպես այդ ամենի վկան է, որի ժամանակ մեծ թվով հոգեւորականներ զինվորագրվեցին: Բազմաթիվ հոգեւորականների օրինակներ կան, ովքեր մասնակցել կամ ինչ-որ ձեւով օժանդակել են շարժմանը:

 

 

Ստորեւ ներկայացնում ենք մեր հարցազրույցը Արցախի թեմի առաջնորդ Պարգեւ արքեպիսկոպոս Մարտիրոսյանի հետ.

 

 

— Այս տարի տոնում ենք Արցախյան շարժման 25-ամյակը: Սրբազան հայր, որտե՞ղ Ձեզ հանդիպեց ազգային զարթոնքը եւ ինչպե՞ս եք վերարժեւորում 25-ամյա վաղեմության իրադարձությունները:

 

 

-Նախ Աստծուն փառք եմ տալիս, որ այդ շարժումը ծագեց: Եւ ես այն անվանում եմ մի գերբնական շարժում, որը կամա թե ակամա կապում եմ Աստծո հետ: Աստծո շնչով եւ թելադրանքով սկսվեց այս շարժումը եւ շարժման առաջին իսկ օրվանից զգացվում էր Աստծո ձեռքը: Սա նվիրական եւ սրբազան շարժում էր, արդար եւ Աստվածահաճո: Եւ իհարկե, այս շարժման մեջ մենք բազմաթիվ լավագույն մարդկանց տեսանք: Մարդկային բնավորության ամենալավագույն դրսեւորումների գծեր տեսանք: Այն, ինչ պատկերացնում էի իմ ազգի մասին մանկուց, այդ տարիներին ես այդ ամենը տեսա թե Ստեփանակերտի եւ թե Երեւանի ցույցերից սկսած: Ճիշտ է, պատերազմից հետո եկան խաղաղ պայմաններ եւ կարծես թե ազգը մի փոքր բթացավ, հանգստացավ, սկսեց զբաղվել իր առօրյայով, բայց այդ 6 տարիների ընթացքին մեր ազգը ամենալավագույն ձեւով իրեն դրսեւորեց որպես Աստծո ազգ: Սա անվիճելի փաստ է գոնե ինձ համար: Եւ ես ուրախ եմ, որ իմ աչքերով տեսա այդ ամենը:

 

 

— Օրհասական պահերին հայ ժողովուրդը բռունցքվել գիտե, ինչի վառ ապացույցը 1988 թվականի Արցախյան շարժումն էր: Սրբազան հայր, ի՞նչ եք կարծում` այսօր կա՞ արդյոք այդ միասնությունը:

 

 

— Այդ հարցին ես միշտ մի ձեւ եմ պատասխանում: Ծայրահեղ պայմաններում դրսեւորվում է ազգի կամքը եւ միտքը: Այսօր ծայրահեղ պայման չի: Եւ այսօր դժվար է գնահատական տալը` միաբա՞ն ենք, թե՞ ոչ: Երբ, Աստված մի արասցե, մեր առջեւ ծառանա ծայրահեղ պայման, այն ժամանակ կտեսնենք: Եւ դժվար է այսօր նման գնահատական տալը: Ես հիշում եմ` մեր մեծերը երկրորդ համաշխարհային պատերազմից հետո ասում էին` մենք գնացինք հայրենիքը պաշտպանեցինք, եւ եթե պատերազմ լինի, այս նոր սերունդը մի բան կանի՞ արդյոք: Այո, մենք տեսանք, թե ինչ արեց այդ նոր սերունդը: Նոր սերունդը ավելիով արեց: Պահը կգա` կիմանանք:

 

 

— Ռազմական փորձագետները եւ, առհասարակ, փորձագետները մինչ օրս չեն կարողանում հասկանալ այն առեղծվածը, թե ինչպես եղավ, որ եւ թվաքանակով, եւ զենքի տեսանկյունից զիջելով հակառակորդին` այնուամենայնիվ հայ ժողովուրդը հաղթանակ տարավ: Ինչպե՞ս կմեկնաբանեք այդ ՙառեղծվածը ՚:

 

 

— Կա երեք հանգամանք: Մեր շարժումն արդար էր եւ ազնիվ: Մենք միաբան էինք, պատրաստ էինք զոհվել հանուն արդար գործի: Եւ, իհարկե, այս ամենի հետ` Աստված մեր կողմն էր: Եւ այս երեք հանգամանքն էր, որ մեզ բերեց հաղթանակի: Եւ հրաշք տեղի ունեցավ:

 

 

-Պատերազմի տարիներին եղավ այնպես, որ հոգեւորականներն էլ զենք վերցրեցին:

 

 

-Դա նորմալ է: Հոգեւորականն էլ հայ է, իր ազգի զավակն է, հոգեւոր ծնող է, եւ եթե երեխան նեղության մեջ է, ապա ծնողը պետք է երեխայի կողքին լինի: Դա շատ բնական է: Եթե զինվորը` լինի հոգեւորական, թե աշխարիկ, զգում է Աստծո զորությունը եւ մարտի դաշտ է դուրս գալիս հույսով լի` առ Աստված, ապա նա անպարտելի է: Երբ ճակատում զինվորի հետ հավասար կռվում է հոգեւորականը, զինվորների հավատքը ավելի ամուր է լինում: Մենք բոլորս, նաեւ հոգեւորականներս, պետք է ոգեւորենք եւ օրինակ ծառայենք մեր ժողովրդին ցանկացած ոլորտում` լինի ռազմական, քաղաքական, մարդասիրական, մշակութային, ազգային ու տնտեսական: Մենք պետք է մեր ժողովրդի կողքին լինենք, թե դժվար պահերին` խրամատում, մարտի դաշտում, թե ուրախությունների ժամին` կնունք, ծնունդ, հարսանիք, ամեն տեղ մենք մեր ժողովրդի հետ պետք է լինենք, մենք նրա մի մասնիկն ենք, մեր ազգի զավակն ենք` անկախ մեր կարգավիճակից ու մեր գրաված պաշտոնից:

 

 

 

Անի ԱԶԱՏՅԱՆ

1